نكات مهم قبل از تعميرات برد الكترونيكي
نوشته شده توسط : پریسا راد

تعميرات برد الكترونيكي : امروزه زندگي ما تا حدود زيادي به لوازم الكترونيكي گره خورده و اين ابزار در سطوح مختلف بسياري از امورات را براي جامعه بشري آسان مي كنند. تمامي دستگاه هاي الكترونيكي داراي يك قسمت مهم هستند كه به آن برد الكترونيكي گفته مي شود. برد الكترونيكي صفحه اي است كه مدارهاي مختلفي بر روي آن تعريف شده و قطعات متعددي بر روي آن نصب مي شوند.

 

بردهاي الكترونيكي انواع گوناگوني دارند، و با توجه به نوع وسيله و كاربرد آن از انواع متفاوت بردهاي الكترونيكي استفاده مي شود، به همين دليل براي عيب يابي و تعمير بردهاي الكترونيكي مي بايست از تخصص و مهارت لازم برخوردار بود تا بتوان به صورت اصولي و تعميرات بردهاي مختلف را انجام داد.

 

اما گاهي پيش مي آيد كه با يك وسيله روبرو هستيد كه برد آن دچار آسيب ديدگي شده است و شما دانش كافي در زمينه تشخيص عيب پيش آمده را نداريد. ما در ادامه اين متن بهترين روش براي تشخيص اوليه عيوب ايجاد شده در بردهاي الكترونيكي را به شما آموزش مي دهيم. براي تعميرات و عيب يابي تخصصي بردهاي الكترونيكي توصيه مي كنيم در دوره هاي تعميرات برد الكترونيكي ثبت نام نماييد.

 

7 مرحله اساسي براي عيب يابي بردهاي الكترونيكي

مرحله اول:

اگر دستگاه الكترونيكي پيش روي شما دچار خرابي شده است و شما مطمئن هستيد اين عيب مربوط به قسمت برد است در اولين مرحله مي بايست كاوري كه با چند پيچ بر روي برد قرار گرفته است را برداريد.

مرحله دوم:

در دومين مرحله مي بايست برد مورد نظر را باز كرده و اتصالات آن را به صورت ايمن از دستگاه جدا كنيد. افرادي كه دوره آموزش تعميرات برد الكترونيك را فراگرفته اند مي دانند كه باز و بسته كردن اين قطعات بايد با دقت خاصي انجام شود زيرا در بعضي از دستگاه ها چندين برد وجود دارد كه همه آنها به وسيله اتصالاتي به هم متصل هستند و هر گونه عجله و يا بي توجهي مي تواند به آنها آسيب زند.

 

قطعات در برخي از بردها به صورت تراشه اي يا سوكتي جا زده مي شوند، و به همين دليل مسائلي مثل گرد و غبار مي تواند بر بازدهي آنها تاثيرگذار باشد. به همين دليل توصيه مي شود اينگونه قطعات را به آرامي جدا كرده و پس از نظافت دوباره در جاي خود قرار دهيد.

 

مرحله سوم:

گاهي وسايل خارجي مي توانند باعث اختلال در كاركرد برد شوند. اين اشياء مي توانند از يك تكه چوب، كاغذ تا يك تكه فلز متغير باشند. گاهي وجود آب در برد نيز باعث اتصالي يا مختل شدن كاركرد آن مي شود. به همين دليل اگر با خيسي و آب در برد مواجه شديد حتما آن را كاملا خشك كنيد. بنابراين تمام برد را بررسي كرده و به دنبال اشيا خارجي باشيد.

 

مرحله چهارم:

اتصالات سيمي قرار گرفته در برد را بررسي كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه اتصالات سيمي پوسيده يا آسيب ديده نباشند.

 

مرحله پنجم:

قطعات قرار گرفته بر روي برد را از نظر سياهي، شكسته بودن، ذوب شدن، متورم شدن، رنگ پريده شدن و مسائلي از اين قبيل بررسي كنيد.

 

مرحله ششم:

تَرَك ها و مسيرهاي شكسته در برد را بررسي كنيد.

 

مرحله هفتم:

پس از تشخيص خرابي نوبت آن است كه عيب به وجود آمده را تعمير نماييد. براي مثال در بردهاي daughter و piggy-back مي بايستي اتصالات سيمي ثانويه حتما چك شوند چون پوسيدگي آنها مي تواند تاثير منفي بر روند كاركرد برد داشته باشد.

 

با توجه به حساس و پيچيده بودن بردهاي الكترونيك تعميرات آن امري تخصصي بوده و نيازمند دانش و مهارت لازم در اين زمينه است. توصيه مي كنيم در صورت نداشتن تخصص و مهارت لازم در اين زمينه به هيچ عنوان نسبت به تعمير و عيب يابي آن اقدامي نكنيد زيرا ممكن است آسيب بيشتري به برد وارد شود.

 

آموزش تعميرات برد الكترونيك بهترين راه عيب يابي و تعمير بردها

گذراندن دوره هاي آموزش تعمير بردهاي الكترونيكي بهترين گزينه براي فعاليت در زمينه تعمير بردهاي الكترونيكي به شمار مي رود. در واقع عيب يابي به تنهايي نمي تواند كمكي در تعمير بردهاي الكترونيك كند. بهترين گزينه اين است كه عيب يابي و تعميرات در كنار هم صورت گيرد به همين دليل توصيه مي شود افراد علاقه مندان و مستعد در اين زمينه حتما اين دوره آموزشي را فرا بگيرند.

 

افرادي كه جوياي كار هستند مي توانند با فراگيري دوره آموزش تعميرات برد الكترونيك صاحب تخصص شوند و از آن پس مي توانند به صورت شخصي و يا در قالب مراكز تعميراتي مختلف مشغول به كار شوند. تنها نكته مهم در مورد طي نمودن دوره آموزش تعميرات برد الكترونيك اين است كه حتما در مراكز تخصصي و حرفه اي گذرانده شود.

 

آموزش تعميرات برد الكترونيك دوره اي است كه مجتمع فني برق آن را مطابق با استانداردهاي روز دنيا و به وسيله بهترين اساتيد آموزشي ايران برگزار مي كند، و در نتيجه مدرك آموزشي آن از اعتبار بالايي برخوردار است.

 

اين مركز آموزشي همچنين دوره هاي ديگري در رشته هاي تعميرات موبايل، تعميرات ايسيو، نصب و تعميرات كولر و پكيج،اموزش پي ال سي،  برق ساختمان و آموزش برق صنعتي و بسياري از ديگر رشته هاي برق و الكترونيك برگزار مي نمايد، و هر ساله از اين طريق چند هزار كارآموز زبده را روانه بازار كار مي كند.

 

آموزش تعميرات موبايل و ايسيو رشته هاي با بازاركار عالي

دوره آموزشی تعميرات موبايل و آموزش تعميرات ايسيو از جمله رشته هاي پرطرفدار با بازار كار عالي و پردرآمد مي باشند كه اين آموزشگاه به صورت كاملا حرفه اي و جهت ورود كارآموزان به بازار كار برگزار مي نمايد.

 

در دوره تعميرات موبايل كارآموزان با صفر تا صد تعميرات انواع مشكلات نرم افزاري و سخت افزاري انواع موبايل هاي اندرويد و آيفون آشنا شده و در پايان دوره به عنوان متخصصي حرفه اي مي توانند وارد بازار كار شده و درآمدزايي داشته باشند.

 

در دوره آموزش تعمير اي سي يو خودرو نيز به صورت كاملا تخصصي انواع مشكلات ايسيو خودرو و طريقه عيب يابي آن آموزش داده مي شود. با توجه به عملي بودن دوره تعميرات اي سي يو خودرو كارآموزان در پايان اين دوره مي توانند ايسيو انواع خودروهاي داخلي و خارجي را عيب يابي و تعمير نمايند.

 

شما براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دوره هاي اين آموزشگاه مي توانيد به وب سايت رسمي اين مركز آموزشي به آدرس اينترنتي www.fannibargh.com مراجعه نماييد يا با شماره 02166121029 تماس حاصل نموده و مشاوره رايگان بگيريد.

منبع: نكات تعميرات برد الكترونيكي

 





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: